Ei pitäisi edes vilkaista mihinkään "lapselle nimi keskusteluun", ettei alkaisi taas vauvakuume iskeä.. Ei kai siinä muuten mtn pahaa, mutta ei ole vielä muutamaan vuoteen järkevää edes ajatella lasten hankkimista..

Olen itse juuri lukiosta päässyt, kulta on pari vuotta nuorempi.. Lapsi tietäisi hirveän suurta vastuuta, jota tämän ikäinen ei kai ole vielä valmis ottamaan. Tai noh, voisin kuvitella itseni äidiksi, mutta ei kai se olisi järkevää vileä... Silti on hassua nähdä, kuinka entiset luokkatoverini (myös monet nuoremmat), jo hyysäävät lastenvaunuja kylillä. Elämä vaikuttaa siinä vaiheessa hyvin epäreilulta! Miksen minäkin saa? Vielä pahemmalta tuntuu, kun ajattelee, ettei kaikki ne nuoret äidit ole tulleet äideiksi omasta halustaan, niin on vain tapahtunut...

Mikä erottaa minut näistä naisista? Olen lukiossa. Ehkä suurin syy tähän... Olen siis niin sanotusti "kiltti tyttö", minulla on tavoitteita. Tahdon hyvän uran, johon lapsi ei sovi. Olen mietiskellyt, naisopettajien keskusteluita koulun ruokalassa kuunnelleena, kuinka vaikea tulevaisuus minulla tulee olemaan, koska haluan olla hyvä opettaja, mutta enemmän kuin 2 lasta. Kuinka vaikea minun tuleekaan olemaan löytää töitä, jos toiveeni toteutuu! Jos ja kun saan ensimmäisen lapsen juuri valmistumiseni tienoilla, jään suoraan pois työelämästä. Sen jälkeen viransijaisuuksia ja mitä muuta, virkaa on hyvin vaikea saada. Etenkään kun en halua Helsinkiin töihin. Ei kaupungissa mtn vikaa, mutta olen kuitenkin aina maalaistyttö ja haluan lapsieni kasvavan luonnonhelmassa.

 Vaikka tilanne tuntuu hyvin vaikealta, haluan silti ne lapset ja omakotitalon. Lievästi kirjoitukseni taas levisi! Mutta pääpointti, oli pakko päästä purkamaan tämä olo, kertomaan, kuinka tahtoo jtn paijattavaa...

Olen jo mietiskellyt lapsille nimiä, ja näistä on puhuttu kullankin kanssa jo jonkin verran.. En tahdo mtn tavallisia nimiä, onhan oma nimenikin suht harvinainen, jätkän vielä harvinaisempi. Samoin tuleva sukunimeni (ei saa sanoa, että olen naivi, kun ajattelen jo näin paljon etukäteen!) on todella harvinainen. Lapsille on siis tulossa erikoisia nimiä, mutta niihin tulee myös jtn tuttua ja turvallista, molempien sukujen nimiä.

Uni Unelma Anneli/Kristiina, Satu Aino Anitta, Helmi Aira Adalmiina, Iia Usva Maria ja Tii Kiira tytöille, näitä on enemmän kuin poikien nimiä:) Ja pojille olisi sitten Elias Väinö Mikael, Paavo Pyry (kutsumanimi) Mikael ja Kaarle Edwin.

Mutta täytyi siis vain päästä purkamaan:) Kiitos, jos jaksoit lukea

~Kvaakkuli~